De perfecte integratie tussen In2CRM en Kerridge

Alle commerciële activiteiten op één plek
Als toonaangevende leverancier van houtproducten werkt van Houwelingen al meer dan 15 jaar met K8, het ERP-systeem van Kerridge. Hoewel K8 uitstekend is voor het beheer van de primaire bedrijfsprocessen, ondervond van Houwelingen beperkingen op het gebied van CRM, offerte-opvolging en klantmonitoring.

Met de implementatie van In2CRM heeft van Houwelingen niet alleen de basisinrichting onder de knie zoals het vastleggen van klantgegevens en verslaglegging, maar worden ook alle verkoopgerichte activiteiten via één systeem gemaakt en geregistreerd, zoals offertes en prijsopgaven. Deze worden automatisch omgezet naar orders en geïntegreerd in K8 voor verdere verwerking, waardoor er een efficiënte workflow ontstaat.


Slim gebruik van webservices voor prijzen en voorraden
De samenwerking gaat verder met het gebruik van intelligente Webservices van en naar K8 voor het ophalen van prijzen en voorraadgegevens en het versturen van orders. Hiermee kunnen realtime updates worden opgehaald en verstuurd, waardoor van Houwelingen altijd beschikt over de meest actuele informatie voor het maken van offertes en prijsopgaven.

 

 

Long term vs. short term
Met In2CRM heeft van Houwelingen niet alleen grip op de dagelijkse gang van zaken, maar ook op de lange termijn. In2CRM geeft duidelijke grafieken en overzichten weer waarmee een vergelijk ontstaat tussen werkelijke omzet en geraamd budget per klant. Dit geeft de gebruiker alle tools om slimme strategieën te ontwikkelen voor groei en winstgevendheid. Hiermee wordt de basis gelegd voor gegevens gestuurde beslissingen. Deze integratie opent de weg voor nauwkeurige analyses en effectief budgetbeheer.

Dankzij de fijne samenwerking tussen van Houwelingen en het team van CRMCompany, is In2CRM volledig in de bedrijfsvoering geïmplementeerd en vormt het een belangrijk onderdeel tussen alle commerciële en operationele activiteiten binnen de vestigingen van van Houwelingen!