In het verkoopproces van aankoop tot facturatie staat één ding centraal: de tevredenheid van jouw klant.
Een belangrijk onderdeel daarvan is het snel en doeltreffend reageren op vragen en klachten. Hoe pak jij dit aan? En nog belangrijker, hoe zorg je ervoor dat klachten worden omgezet in kansen voor verbetering en groei?

Verbeter je serviceproces

De servicemodule van In2CRM is een waardevolle tool die je hierbij ondersteunt. Of het nu gaat om een klacht, een servicevraag of een retourzending, met deze module kun je alle meldingen van klanten nauwkeurig registreren en beheren.

Door klachten en serviceverzoeken via de servicemodule van In2CRM vast te leggen, krijg je niet alleen inzicht in de pijnpunten binnen jouw processen, maar kun je ook proactief actie ondernemen om deze te verbeteren. Zo versterk je niet alleen de klantenbinding, maar optimaliseer je ook jouw serviceproces.


Creëer verkoopkansen met een klacht
Hiernaast geeft een klacht je ook een potentiële verkoopkans wanneer je deze goed oplost.
Een klantgesprek dat niet naar wens verloopt, biedt een waardevolle kans om erachter te komen wat voor beeld jouw klant van je bedrijf heeft.

Het geeft inzicht in jouw positie in de markt en stelt je in staat om het klantcontact te verbeteren.
Bijvoorbeeld door een alternatief of vergelijkbaar product aan te bevelen, of een exclusieve aanbieding of korting te geven waardoor de klant zich (weer) gewaardeerd gaat voelen.

Krijg inzicht in je samenwerkingspartners
Soms ligt de oorzaak van een klacht niet bij jouw organisatie.

Denk aan een klant die een melding maakt over een product dat door jou is geleverd maar door een ander bedrijf is geproduceerd. Ook in deze gevallen is het belangrijk om deze klacht te registreren.
Op deze manier krijg je namelijk inzicht om producten en leveranciers op adequate wijze te beoordelen.



Kortom, de servicemodule van In2CRM zorgt voor een compleet elektronisch klachtendossier, altijd en overal door iedereen opvraagbaar.

Wil je meer informatie over de toegevoegde waarde en mogelijkheden van onze servicemodule voor jouw organisatie?
Neem dan contact op met je consultant!